2013. január 7., hétfő

Nagyi kötödéje: Róka-sál


Menyem talált a neten egy nagyon érdekes oldalt, amit én is szívesen nézegettem. Mikulás előtt itt kapta meg a szemem ez a sál:
http://herkkujakoukku.blogspot.hu/2011/12/joulukalenterin-luukku-7.html
No, gondoltam, nem telhet el úgy a Mikulás-Karácsony, hogy az én unokáim ne valami érdekesben pompázzanak. Miután a blog ékes finn nyelven íródott, én meg ugye nem tudok finnül - no, jó valljuk be, hogy más nyelven sem - így ismételten józan paraszti eszemre és a gyakorlatra hagyatkoztam.
Hozzávalók: Lisa fonal kb.4 dkg piros, 2 dkg fehér.4-es kötőtű, 2 db fekete inggomb, fekete 2 cm gumi kb 10 cm.
20 szemmel, piros fonallal kezdünk.Lustakötés, azaz színén, visszáján sima szemeket kötünk 60 cm-t.
Majd fehérrel folytatjuk, 3 sort kötünk 20 szemmel, majd mindkét oldalon 1-1 szemet fogyasztunk. A sor befejezésnél szebb a fogyasztás, ha nem az utolsó, hanem az utolsó előtti 2 szemet kötjük össze.
Ezzel kész is a róka farka. A fejét hasonlóan készítjük el, majd a széléről számítva felszedünk 9-9 szemet és azt is arányosan fogyasztjuk, ezzel kész a róka füle. első körben én rejtett öltéssel odavarrogattam a sálhoz, hogy szebben feküdjön, de mindkét unokának az volt az első dolga, hogy leszedték, nekik lobogva viccesebbnek tűnt.Felvarrtam a két szemet, majt a fekete gumit biggyeszettem a róka orrához, valamint a fejéhez, ezen átbujtatva a sálat kényelmes viselet.
Nagyon sikeres, könnyen elkészíthető ajándék. 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése