2013. január 7., hétfő

Nagyi kötödéje: Mikulás sapka


 Ha már mikulásra elkészültem a sállal, akkor Karácsonyra kell hozzá egy sapka is.Miután az unokák közt közel 5 hónap van így 2 méretben készült. A kisebbiket 60, a nagyobbikat 80 szemre kezdtem.
Hozzávaló:Lisa fonal, 4-es harisnyakötő tű.
4 cm kötöttem fehér fonallal 2 sima két fordított, majd piros fonallal 13, ill 16 cm-t simán.Ezután jött a sapka tetejének kialakítása. Mindig tetszett a forgó szerű fogyasztás, most végre rájöttem, hogy is készül. a szemeket 6 fele osztottam és minden tizediket összekötöttem. A következő sorban már adott volt hogy a fogyasztás feletti és azt azt követő szemet kell összekötni.Mire a szemek elfogytak, kialakult a szép "forgós" sapkatető.  Az utolsó pár szemet horgolótűre szedtem és eldolgoztam.  A pom-pom kialakításához összefogtam a piros és fehér fonalat, a bal kezem ujjaira tekertem, szorosan elkötöttem és egyik oldalán elvágtam. Horgolással rögzítettem a sapkához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése