2012. augusztus 27., hétfő

Mindent bele zöldbableves ( Menyemnek ajánlom )

Hétvégét családlátogatással, kirándulással töltöttük, így már nagyon vágytam egy igazán házias levesre.Miután a zöldbab épp most terem a kertemben, az alapanyag adott volt, viszont a sima zöldbableves egytál ételnek nagyon soványnak bizonyul az én ízlésem szerint, így alkottam egy új verziót. Jó kis házi szalonnából 2 szeletet (kb.5 dkg) nagyon apróra vágunk és a fazékba dobjuk kevés olaj kiséretében. Hozzáadjuk a felaprított kolbászt, egy kisebb apróra vágott vöröshagymát, valamint a karikára vágott sárgarépát. Kissé átpirítjuk és beledobjuk a 30 dkg megtisztított, felaprított zöldbabot. Felengedjük 6 dl vízzel, sózzuk és adunk még hozzá két kisebb krumplit feldarabolva , valamint 2 kanál rizst. Mikor a zöldségek megpuhultak, készítünk egy közepesen barna rántást, melybe belekeverünk 2 kanál tejfölt is. A simára kevert rántással még egyszer forraljuk a levest és máris fogyasztható.

/A receptet azért a Menyemnek ajánlom, mert nem szereti a zöldbabot, de én vittem neki ajándékba/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése