2011. december 14., szerda

Rózsaborsos citrommártásban sült hús

A lányomnak akartam kedveskedni valami könnyű fehérjedús ebéddel. Az alkotás nagyon finom lett, de a célját nem érte el - gyermekem meg sem kóstolta. Ennek ellenére többször elő fogom adni .
A hússzeleteket előző este kicsit besóztam és meglocsoltam saját készítésű fűszerolajjal, majd lezárt dobozban visszatettem pihengetni a hűtőbe.
Másnap alaposan megmostam egy citromot, majd megpróbáltam ügyesen lereszelni a héját, a befektetett energia és a produktum nem volt egyenes arányban egymással, így fogtam a zöldségtisztítót és ügyesen lehámoztam a citrom sárga héját, meg is lepődtem, hogy milyen szépen sikerült. Először késsel álltam neki apróra vágni, de aztán elővettem robotmasinámat és egy kávéskanál rózsaborssal együtt pikk-pakk lisztté őröltem.
A hússzeletek mindkét oldalát átsütöttem, majd tányérra szedtem. a maradék olajon fehér izzásig forrósítottam egy kanál lisztet és felöntöttem egy dl tej, ugyanannyi tejszín keverékével és hogy még krémesebb legyen a szósz belekevertem 3 evőkanálnyi sűrű tejfölt is.
A citromhéj és rózsabors keverékéből is adagoltam egy teáskanálnyit, majd belenyomtam egy egész citrom levét . Visszaraktam a félig megsült hússzeleteket és fedő alatt tovább sütöttem-főztem, míg a hús megpuhult, ekkor megszórtam kevés hajszálvékonyra vágott póréval és azzal még pár percig pároltam. Rizst készítettem köretnek.
Elképzelésemnek megfelelően valóban könnyű, pikáns ebéd lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése