2011. október 16., vasárnap

Nagyi kötödéje 7. - Regina első kisruhája

Lányom karácsonyra hölgyhöz méltóan, ruhácskába szeretné öltöztetni az unokámat. Igen ám, de sehol nem találtunk 50-es méretű, ízlésünknek megfelelőt. Ami fazonban tetszett, annak a színével adódtak problémák. Én, - mint a fehér gyerekruha szerelmese -, nem igazán tudom elképzelni az újszülöttet szürke, sötét lila, piszkos fehér öltözékben. Márpedig ezekben a színekben tobzódtak a ruhácskák a polcokon.
Gondoltam, segítek a problémán, és ha mégis találunk valami kis holmit, amibe beleszeretünk, akkor sem történik tragédia, elvégre a karácsony több napos ünnep.
Eleje: 44 szemmel kezdtem, sima kötéssel, a visszája fordított. 6 cm után 1 szélszem, 2 szemet jobbra csavarunk ( 2 szem a kötés mögé, a következő 2 szemet simán lekötjük, majd a levett szemeket kötjük) következik 2 sor sima, majd ismét csavarás.
A karkivágás 3, 2,1 fogyasztással történt. A nyakkivágás elérésekor középen lekötünk 16 szemet, majd 3,2,1 szem fogyasztásával kerekítjük azt. A vállpánt 3,5 cm.
A háta 44 szemmel, sima kötéssel készült, azzal a külömbséggel, hogy a nyakkivágást 1 cm-rel magasabban kezdtem fogyasztani.
Összehorgoltam a két darabot, majd körkötő tűre szedtem az alját, és sima kötéssel folytattam. Minden ötödik szemet szaporítottam, azaz előről és hátulról is lekötöttem. Két cm után minden szem után egy ráhajtás következik, amit a fordított kötésnél leengedünk. Majd ismételt szaporítás következik, és megismételjük az előbbi eljárást. A szoknyácska alját lusta kötéssel fejeztem be. A nyak és karkivágást körbehorgoltam és egy szál színes fonal befűzésével díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése