2017. szeptember 19., kedd

Tkemali - grúz szilvacsatni


Az idén rengeteg mirabella, vagy ismertebb, népies nevé "fosóka" szilva termett. Tavaly nagyon sok lekvárt készítettem belőle, így ebben az évben ez a hasznosítási mód kilőve. Készítettem szörpöt, az ovi részére sűrűbbet, mert a natur joghurtot nem eszik meg a gyerekek. Nagyon megörültem, mikor Limara főzős csoportjában szembejött velem ez a recept - ezúton is köszönöm, aki feltette. Szokásomhoz híven ezt is átdolgoztam, de hát ahány ház, annyi izlés.
Hozzávalók: kb másfél liter szilvavelő, kiskanálnyi só, cukor, egy fej vöröshagyma, 2 alma, 4 nagy gerezd fokhagyma, bazsalikom, zellerlevél, csipős chili, rozmaring ág, koriander, fahéj, szinesbors, szegfűbors, babérlevél, tárkonyág, szerecsendió, szerecsendió virág, szegfűszeg.
Lassú tűzön addig főztem, amig asürűségét megfelelőnek nyilvánítottam.Forrón üvegekbe mertem, olajat öntöttem a tetejére és szárazdunsztban hagytam kihülni. Ha sikere lesz, akkor jövőre is teszek el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése