2017. szeptember 19., kedd

Húsos virágtál


Már rég szemezgettem ezzel a tésztával, nagyon tetszett a formája, de elég macerásnak tünt az elkészítése, és nekem általában időhiányom van. No, ma esik az eső, ha már nem tudok a kertben dolgozni, akkor áldozok a gasztronómiának. Dédi óhajának megfelelően brassói készül, meg idézem: "valami kis köttes". Én nem szeretem az édeset, így most megsütöttem a husos virágtálat. A maradékból készült pár mákkal töltött pirog, és a potyadékból 3 briós is lett.
Hozzávalók:1/3 élesztő, 2dl tej, 40 dkg liszt, pici cukor, só,  olvasztott margarin kb 4 dkg - legközelebb kicsit több kell - egy tojás. A tojást villával felvertem, fele ment a tésztába, felével megkentem.
A hozzávalókat dagasztottam, kelesztettem, majd kb 3 mm-re nyújtottam. Nagyobb pogácsaszaggatóval korongokat vágtam ki, fél kiskanálnyi tölteléket raktam bele. Félbehajtottam, majd  a félhold csücskeit összecsippentettem. Körben kiraktam a kivajazott piteformát, kívülről befele haladva. A tetejét megkentem tojással, ahol összeértek a sorok, ott rakosgatás közben olajjal kentem, hogy szépen szét lehessen szedni.
Töltelék: 1 kanál sűrű tejföl, 1 fej salotta hagyma, 6-8 szelet gépsonka, füstölt sajt, 1 kis kápia paprika. Összeturmixoltam, kávéskanálnyi mennyiség elég egy tésztakorongba. Legközelebb utánafűszerezek, nekem így túl jellegtelen volt az izesítés.

Pirazsok: A piteforma megtelt és még maradt kinyújtott tésztám, így aztán a korongokat a pár nappal korábban készített mákostészta maradék mákjával töltöttem. Széleket villával nyomkodtam össze.

Briós: A szaggatás után maradt tésztákból készült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése