2017. január 7., szombat

Gőzgombóc

Ritkán készítem, pedig nem egy macerás étel. Édesanyám nagyon szereti a kelt tésztákat, így az Ő kedvéért csináltam. Mint mondta, életében talán egyszer evett ilyet. Zalacsányban, ahol születtem, nem volt ismert étel.
Hozzávalók: 2 dl tej, 2 dkg élesztő, 1 tojás, 35 dkg liszt, 2 kanál cukor, 2 evőkanál olaj.
Az élesztőt felfuttattam, majd a robotgéppel kalács keménységű tésztát dagasztottam. Kétszer kelesztettem, majd a gyúrótáblán hengert sodortam belőle. 9 darabra vágtam és kis cipókat formáztam. A cipókat ismét kelesztettem. 
Kifőzés: Lábasban vizet tettem fel, majd a ponztosan illeszkedő párolóedényben főni tettem a gombócokat. Biztos, ami biztos alapon a párolóedényt kivajaztam. A párolót lefödtem, 15 perc alatt elkészültek a gombócok. Vajjal, mákkal tálaltam.
 Mikor még nem volt párolóm, addig a lábasra erősített konyharuhán főztem ki a gombócokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése