2015. június 28., vasárnap

Sajttal - kolbásszal töltött cukkini

 Itt a cukkini szezon kezdete. Tudom én, hogy az üzletekben egész évben kapható ez a zöldség, de az a cukkini, nem ez a cukkini. Az igazi, a kertől frissen szedett, az általam nevelt növényen terem. Ennek örömére ma cukkinis minestrone leves készült és a változatosság kedvéért a másodk fogás is cukkinis volt. Gondolkodtam valami süteményen is, de végre sikerült leadnom egy kilót, így a sütiről gyorsan lebeszéltem magam, pedig egy cukkinis kevert még ideillő lett volna.
Hozzávalók: kb 30 cm-es cukkini, fél zsemle beáztatva, sajt kb, 6 dkg reszelve (nekem most egy szelet lapkasajt, 2 dkg  márványsajt, és 3 dkg füstölt sajt volt itthon), hagyma, olaj, egy tojás, 5 dkg kolbász,  petrezselyem, kapor, zsálya -aprítva, só, két kanálnyi túró, tejföl - diszíteni
 A cukkinit kettévágtam, magját kiszedtem, és alaposan besózva hagytam állni. A hagymát kevés zsiradékon üvegesre pároltam, hozzáadtam a felaprított zsályát,kaprot, petrezselymet. Kicsit megfuttattam az olajon, majd vegyítettem a kinyomkodott zsemlével, kolbásszal, tojással és belekevertem a sajtokat és a túrót. Sóztam, borsoztam . A cukkiniből kiöntöttem a levet, amit a sótól engedett és megtöltöttem. Kizsírozott tepsiben, fólia alatt, kétszáz fokos sütőben alsó lángon negyven percet sütöttem, majd fólia nélkül még tíz percet, hogy kissé piruljon. Köretet sem kíván ez az étel, pedig én eléggé szénhidrát mániás vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése