2014. július 14., hétfő

Currys csirke, avagy ebéd a sárga szín jegyében

Valami könnyű, gyors és nem utolsó sorban sok zöldséges valamire vágytam, de persze azért legyen benne valami hús is. Nem kívántam a nehéz, magyaros ízeket, elvetettem a szaftos, tejfölös étel lehetőségét, így aztán szokás szerint improvizáltam. A keleties ízek feleltek meg a mai hangulatomnak.
A kertből hoztam be hagymát - a váltzatosság kedvéért három félét - fokhagymát, 5 szép sárgarépát, 2 sárga baby cukkinit. A fagyasztóban megtaláltam a menyem által megkezdett kukorica konzervet.
Fél csirkemell, egy csészényi rizs, és a fűszeres polc adta lehetőségek - máris indulhat a főzés. Már többször írtam, hogy áldom, aki feltalálta a wok-ot, imádok benne főzni. Kevés olajon fehérre sütöttem a vékony csíkokra vágott csirkemellet. Hozzáadtam a nagyobb darabokra vágott vöröshagymát, a vékonyra szelt fokhagymát, a gyufaszálra szelt - az igyekezet megvolt, siker nem volt tökéletes - sárgarépát és a kukoricát. Megszórtam egy kis borssal, garam massalával és jócskán adtam hozzá curry port. Loccsantottam rá egy evőkanálnyi szója szószt  és szép szorgalmasan rázogattam az edényt. Mielőtt késznek nyilvánítottam volna, hozzáadtam a felszelt baby cukkinikat.
Curryvel ízesített, szinezett rizs készült hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése