2012. szeptember 28., péntek

Sült alma hab

Hullik az alma. Az idén hála az égnek jó a termés, sőt mondhatni túl jó.Tavaly összesen 5 szem alma termett a fán, az idén már majd egy mázsa hullott gyümölcsöt szedtem össze, ajándékoztam el, komposztáltam. Sütöttem pitét, főztem kompótot, gyümölcslevest. Ettem magában, ettem sajttal. Ma eszembe jutott, hogy Édesanyám milyen finomsággal szokott meglepni bennünket az ínséges ötvenes években. Igaz, hogy tejszínhab ritkán került az asztalra, de leleményes Édesanyám megoldotta az édességet a szegényesebb tojásfehérjéből vert habbal.
Hozzávalók: 8 db közepes alma, 1 kávéskanál őrölt fahéj, Hulala tejszín
Az almát meghámoztam - a magházát nem tudtam kivenni, mert nincs magház eltávolító kézi készülékem -
majd kb. 1 óra alatt megsütöttem. Alufóliára raktam, mert utálok tepsit súrolni. Egy villával lekotortam a magházról az alma húsát. Raktam bele egy kávéskanál őrölt fahéjjat, és botmixerrel pépesítettem, majd beleöntöttem a 2 dl. tejszínt és habverővel kemény habbá vertem. 
Legközelebb annyit fogok változtatni a recepten, hogy a tejszínt külön felverem, és utána keverem bele az almapürét, mert úgy lazább állagú, és lényegesen nagyobb mennyiség  készíthető belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése