2012. szeptember 26., szerda

Illatos brokkoli krémleves

Szeretem a krémleveseket, a brokkolit is, de bevallom, megértem a gyerekeket, mikor ódzkodnak ettől a zöldségtől, hisz valljuk be kissé erős az "illata". Előrelátó nagymamaként kipróbáltam valami új ízesítést, hogy szerethetővé tegyem ezt az ételt. A brokkoli meghámozott szárát, valamint 2 közepes krumplit feltettem főni kb. 1 liternyi vízben. Dobtam hozzá egy tyúkhúsleves kockát. Mikor a zöldek nagyjából megpuhultak hozzáadtam 20 dkg. brokkoli rózsát, kevés sót, szerecsendió őrleményt, borsot. Puhára főztem, majd turmixoltam. 1 dl tejszínt, 1 merőkanál levest, 1 kocka vajat (1 dkg), 1 teáskanál lisztet simára kevertem és a forrásban lévő levesbe öntöttem. Még pár percig főztem, majd nagyon vékonyra vágott mentalevéllel megszórtam.Tetszőleges levesbetéttel tálalható. A menta közömbösíti az erős brokkoli illatot, evés közben a szájpadláson elolvadó aromák különleges kulináris élményt adnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése