2011. április 10., vasárnap

Vadas pulykaszárnyból

A változatosság kedvéért a napokban kiderült, hogy cukorbeteg lettem. No, nem vészes még a dolog, mert diétával és gyógyszerrel karban tartható, de mivel a menyem is ebben a cipőben jár, tőle már tudom, hogy nagy odafigyelést igényel. Mint tudjuk, a betegség mindig sok pénzbe kerül, és múltkorában ígéretet tettem, hogy pár olcsó, finom ételt is bemutatok, most teljesítem az ígéretem.
Vettem egy szép pulykaszárnyat (290 Ft, 30 dkg fagyasztott leveszöldség (85 Ft) fűszereket nem számolom, 2 szép sárgarépa (kb 25 dkg kb 50 Ft) ebből főztem egy finom húslevest. Vacsorára megettem 2 adag levest a főtt sárgarépával - ez cca 21 g szénhidrát és a szárny kisebbik darabját. Még belefért egy alma és egy korpovit keksz is - főleg úgy, hogy Jarjarka is besegített a vacsorába - igaz a répából nem kért, de a csontot elrágogatta. Nem tudom igazán megérteni, hogy vajon mit is szeret a korpa kekszen.
Ma a főtt zöldséget egy gerezd fokhagymával a leves egy részével botmixerrel pürésítettem. Kevés olajon megpirítottam egy kávéskanál cukrot, egy evőkanál lisztet. Beleöntöttem a zöldségpürét. Ízesítettem mustárral, borssal, tárkonnyal és őrölt babérlevéllel valamint egy jó kanál tejföllel. Három adagnyi vadas szósz lett belőle, durum tésztával. Miután nem vagyok ragadozó alkat, a hus nekem kétszerre elég, a harmadik adag szósz majd jó lesz valami maradék húshoz. (tészta 120 Ft)
Számításaim szerint alig léptem túl vele a megengedett 50 egységet. Már most látom, hogy ennél szigorúbb diétára nem nagyon leszek hajlandó. Igaz viszont, hogy megnyugtassam a lelkiismeretem - ebéd után elmentünk Jarjarkával sétálni.

Ez vajon mi lehet? Kutyusom alaposan megvizsgált egy varangyot, de volt annyi esze, hogy tartsa a tisztes távolságot, majd jól lepisilte szegény békát.Ami szép, az szép. Virágzik a sás a vízparton.
Kertem legújabb dísze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése