2010. augusztus 9., hétfő

Sült oldalas pirított krumplival á la Mama

Mint már bizonyosan említettem, Édesanyám a világ egyik legjobb szakácsnője, és ezt nem az elfogultság mondatja velem. Ízletesen , sokoldalúan és nem utolsó sorban szívesen,- szinte a semmiből finomat kihozva - és fáradhatatlanul főz. Tőle tanultam meg takarékoskodni - ez tette lehetővé, hogy a gyerekeim sose vegyék észre, hogy egy kereső volt a családban.
Nem igazán szerettem fiatal koromban a zsíros húsokat, de a Mama sült oldalasa mindig elcsábított - igaz, utána két napig éreztem az epémet. Lehet, hogy ismét így járok, de nagyon megkívántam.Hozzávalók: szép vastag, húsos oldalas - nem árt szépen mosolyogni a hentesre
1 gerezd fokhagyma, 1 kávéskanál őrölt kömény, só, bors,olaj. /Édesanyám mindig egész köményt használt, de én nem szeretek ráharapni/
Azt ugye mondanom sem kell, hogy ismételten hazafele jutott eszembe, hogy mit is ennék, ami ugye azt jelenti, hogy a husi szép kopogósra fagyva csücsült a mélyhűtőben. Ez engem nem nagyon szokott zavarni, bár gondolom Gordon Ramsay dupla hátra szaltót ugrana tőle.
Kevés étolajat, valamint fűszerolajat öntöttem kedvenc öntöttvas serpenyőmbe, majd beleraktam az oldalas darabokat. Alaposan megsóztam, borsoztam és felöntöttem másfél decinyi vízzel. Ízesítés teljessé tételéből kifolyólag nem sajnáltam az őrölt köményt és dobtam bele még egy gerezd fokhagymát is. Fedő alatt kezdtem párolni. Míg a hús párolódott, megtisztítottam pár krumplit. Negyedóra múlva megfordítottam a húst, majd újabb terminus után beleraktam az egészben hagyott krumplikat is. Másfél órányi lassú tűzön sütés után , omlós, gusztusosan piros-barna remegő oldalas és krumpli kínálta magát tányéromon. Előző nap készített sült paprika salátával.Édesanyám egyik virágkülönlegessége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése