2017. augusztus 1., kedd

Kínai csípős-savanyú leves

Egyik este az egészség jegyében tofut vacsoráztam, de csak felét használtam fel, így adott volt az egyik ritkábban használt alapanyag. Árválkodott még a hűtőben egy szelet comb, pár szál sárgarépa, valamint egy darab cukkini. Gyorsan körülnéztem, mi mindent találok a kamrában.Akadt szárított fafülgomba, egy darab gyömbér és persze hagymafélék. Amikor sokféle alapanyag van, nekem mindig a kínai konyha jut eszembe, így előkaptam menyem blogját és megkerestem a receptet. Persze  alakítani kellett, mert nekem nem volt minden az autentikus recephez, de attól még finom lett.
A húst vékonyra szeltem és olajon megpirítottam, majd kiszedtem. A maradék olajba dobtam 3-4 csipős chilit és 2 gerezd fokhagymát, gyömbért. Beáztattam a gombát. A sárgarépát felszeleteltem - most nem a hagyományos módon, felaprítottam 2 fej vöröshagymát és a cukkinit is. Mikor a chili kiadta az illatát beledobtam a hagymát, sárgarépát, cukkinit és kicsit rázogattam. A gomba levében elkevertem egy kanálka keményítőt. Felengedtem  vízzel a zöldségeket, beledobtam a gombát , a húst, majd belekevertem a keményítőt is. Öntöttem a levesbe kínai rizsecetet, szójaszószt. Felvertem egy tojást és a forró levesbe engedtem, majd a végén hozzáadtam a kockára vágott tofut. 
Édesanyámnak is izlett, bár a tofut gyanakodva rágta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése